Voor en door buurtbewoners.

Buurtnieuws

Wijkwens: samen naar de Keukenhof

Bewoners van Krispijn wilden samen iets doen aan eenzaamheid in hun wijk. Zeker als je netwerk in de wijk niet groot is, kan dat een groot probleem zijn. Samen er op uit? Bijvoorbeeld naar de Keukenhof.

In mei gingen 45 bewoners samen naar de Keukenhof. Zes verschillende culturen kwamen bij elkaar. “De bewoners zochten elkaar in de bus al op, ondanks dat ze elkaar soms niet (goed) konden verstaan”, vertelt Dursel Buyukodabasi . “Ook bij de Keukenhof zelf ondersteunden de bewoners elkaar, wanneer de één bijvoorbeeld minder mobiel was dan de ander.”

Niet langer eenzaam
Het gaat om wijkbewoners die zich eenzaam voelen. Die nieuwe contacten nodig hebben. Die zo ook kennis maken met verschillende culturen. De Regiegroep Wijkwensen ondersteunde dit voorstel graag.
Het uitstapje was een succes en er zijn veel nieuwe contacten gelegd. “Bewoners vroegen terug in de bus al wanneer de volgende keer zal zijn.”

Ook een Wijkwens?
Kijk eens op https://www.wijkendordrecht.nl/wijkwensen voor meer informatie. Aanvragen is eenvoudig.

Nieuws van dordtcentraal.

112-nieuws

VIDEO: Vliegtuigbom tot ontploffing gebracht

DORDRECHT – Een vorige week in Amstelwijck gevonden explosief uit de Tweede Wereldoorlog is dinsdagmiddag in de omgeving van het Distripark (langs de A16) tot ontploffing gebracht. De 500ponder – afkomstig uit een bommenwerper – werd aangetroffen bij bodemonderzoek. De bom werd na onderzoek veiliggesteld door de Explosieven Opruimingsdienst Defensie. (Foto’s en Video: Stolk Fotografie)

Actueel

Opening The Growing Wall of Love in hal Stadskantoor

DORDRECHT – Maandagochtend vond in de hal van het Stadskantoor de opening plaats van The Growing Wall of Love. Wethouder Chris van Benschop (Inclusieve stad) verrichtte de opening. ( Foto’s: Stolk Fotografie )

Actueel

Dordrecht lanceert nieuw merk: Het begint in Dordrecht

DORDRECHT – Dordrecht heeft een nieuw stadsmerk en pay-off: ‘Het begint in Dordrecht’. Met als doel om Dordrecht sterker te profileren en is tot stand gekomen dankzij een samenwerking tussen ondernemers, organisaties en de gemeente Dordrecht, onder regie van Dordrecht Marketing & Partners. De lancering markeert de start van een herkenbare uitstraling voor de stad inclusief een nieuw beeldmerk dat staat voor de stad, het water, het groen en dynamiek.  Het is ook het begin van een nog bredere samenwerking om samen het verhaal van Dordrecht te vertellen. ( Foto’s: Stolk Fotografie )